Nya siffror


Godmorgon!
Jag vaknar till dag 6 på min VLCD=very low calorie diet.
Och nya siffror visar sig på vågen☺
Varför gå en VLCD innan man ska GBP-opas ?tänker nån kanske!
Jo,som överviktig, eller jätteviktig som jag sagt åt nån när barnen lyssnat och jag inte velat prata för mycket "vikt" till deras öron😉,så har man en förstorad lever.Levern ligger alldeles intill magsäcken(därGBP-op skall alltså göras) och den behöver krympa och därmed löper man mindre risk för komplikationer vid operationen.Fettprocenten behör också bli lägre,och det blir den av en diet.
"Så minst 4 veckor innan operation skall du gå VLCD" sa min läkare vid Vasa centralsjukhus i Juni när jag var där på utredning.
Jag behöver gå ner minst 10 kg innan operationen,och det kändes först så övermäktigt,ouppnåeligt!
Men därför en orsak jag väljer att skriva ner alla framsteg,tankar och vad som händer,och få hejjarop,feedback för det och inte minst bli buren i bön.Det gör mig starkare och jag tror på mig själv mer och mer!

Så nu imorse visade alltså vågen -5,1kg sen fredag(6:tte dagen) wohoo!!!☺
Jag TROR jag klarar -10kg till den 12 september,det är alltså min operationsdag(första dagen i ett nytt kapitel av mitt liv)
Ska försöka skriva ner ett inlägg senare om hur allting började .

💙Julia

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TÄVLING!!!!

Slut på träningsvärk

Ångesten tär på mig