Ett vänligt ord kan göra under

"Vänlighet är att älska människor mer än de förtjänar."

"Vänlighet och kärlek är smittsammare än någon sjukdom."

"Vänlighet är ett språk som de döva kan höra och de blinda se."


Jag har sen "flytstarten"(VLCD-dieten) och genom min viktblogg fått så många fina,vänliga komplimanger ,och välskrivna privata meddelanden....det är ord som gör mig varm i hjärtat och är en orsak att jag verkligen orkar kämpa vidare på resan.

Uppriktigt,så tvivlar jag ganska ofta på att jag kommer att nå en trivselvikt...Jag vet att jag borde skärpa mig,och tro mera på mig själv och att jag KAN!!

Men jag får ny energi att fortsätta när man får vänliga ord att spara i ryggsäcken!💚

1. Ett vänligt ord kan göra under,
det läker hjärtats djupa sår,
det är ett ljus i mörka stunder,
en hand, som torkar ögats tår.
Ett vänligt ord är änglabud,
en hälsning ifrån Herren Gud.

2. När tacksamhet vårt hjärta andas,
den tröttes börda lyftes av;
i sorgens kalk den glädje blandas,
som Kristus åt de sina gav.
En hjärtlig blick, ett tacksamt ord
välsignar brödet på vårt bort.

3. En bägare med vatten, given
för kärleks skull, till Guds behag,
den gåvan blir i himlen skriven,
den lönar Gud på domedag.
Vad här du gav i smått och stort,
det har mot Herren själv du gjort.


Text: Paul Nilsson 1933 (67 år)
Musik: Hamburg 1690

En vlcd-dietists fredagsgodis
Favoriten som jag får ta till 2ggr/vecka när det verkligen kniper och man får behov av nånting sött👌
Har provat flera olika diet-stänger,hittills har denhär varit godast!



"Vänlighet är den bästa försäkringen."

 Kom ihåg det! 
Trevlig helg folkens!💚


Kommentarer

Alltså wow Julia, så bra resultat redan!! Almost 20 american pounds, wohoo thats alot!! skickar många hejja å uppmuntrande kramar, kom ihåg att DU KAN å du kommer att uppnå alla mål å se tillbaka med beundran på allt som du ha klara :D:D Hoppas vi syns om två veckor, välkommen hit när som helst ❤️
Wow va he låter mytchi i pounds😁👍
Tack😘😘ja mittiallt syns vi...op onsdag och slipper hem om allt går bra ,på fredag.så torsdan kan bli tråkig om du vill kika in.😉
Jonas e där med mig hela onsdan

Populära inlägg i den här bloggen

TÄVLING!!!!

Slut på träningsvärk

Ångesten tär på mig