Pre-op möte

...jag känner knappt igen mig i mitt föregående inlägg.
Vilken ångest jag hade inför måndagens pre-op dag på vasa centralsjukhus.
Egentligen heelt onödigt att oroa sig.
Många som kom ihåg mig och bad för mig den dan...det kändes att man var i Herrens hand

Jag åkte iväg vid 6-tiden.Skulle infinna mig vid provtagningen kl.7.30


Jag var sen som vanligt.
Hann bara sätta mig ner och...
"Snellman!!"
Det gick undan de första timmarna med provtagning,EKG och spirometri.


Sen skickades jag över till pre-operativa polikliniken.Där skulle jag gå igenom med sköterskan dagen före operation(alltså idag)och operationsdagen,hur de dagarna skulle gå till och lite om tiden efter operation.
Det blev order om bara flytföda på tisdag fram till kl 24.00...efter det ska jag på operationsdagen från morgon dricka en energigivande drink
Bilden ljuger jag var liivrädd och nervös inför möte med kirurgen

Sen fick jag vänta en stund på kirurgen att han skulle komma för att berätta mera om operationen och bekräfta att allt var klart och blodproverna fortfarande såg fina ut.
Vi skakade hand på det och han lämnade rummet med  "det ska nog bli operation på onsdag och du är så välkommen"

Det kändes bra efteråt,att jag fått träffa kirurgen,nu va det verkligen på riktigt!
En lugn och stabil kirurg,så jag tror nog han fixar det😉

Jag hade en punkt kvar på dags programmet:
Träffa min trevliga näringsterapeut Nina!
Hon hjälper verkligen mig med kosten..och ger tips och råd med olika maträtter att prova efter operationen.

Jag kom mig hem igen...trött av dagens spänning!

Det här blev den sista måltiden(att tugga) för mig på några veckor.Köpte salladen och satt och njöt av den bland alla andra sjukhusbesökare.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TÄVLING!!!!

Slut på träningsvärk

Ångesten tär på mig