Blott en dag....


1.
Blott en dag, ett ögonblick i sänder
– vilken tröst, vad än som kommer på!
Allt ju vilar i min faders händer:
skulle jag som barn väl ängslas då?
Han som bär för mig en faders hjärta
giver ju åt varje nyfödd dag
dess beskärda del av fröjd och smärta,
möda, vila och behag.

2.
Själv han är mig alla dagar nära,
för var särskild tid med särskild nåd.
Varje dags bekymmer vill han bära,
han som heter både Kraft och Råd.
Morgondagens omsorg får jag spara.
Om än oviss syns min vandrings stig.
“Som din dag, så skall din kraft ock vara.”
Detta löfte gav han mig.

3.
Hjälp mig då att vila tryggt och stilla
blott vid dina löften, Herre kär,
och att ej den dyra tröst förspilla,
som i ordet mig förvarad är.
Hjälp mig, Herre, att vad än mig händer
taga av din trogna fadershand
blott en dag, ett ögonblick i sänder,
tills jag nått ditt goda land.


I dag är en tuff dag.
Jag gråter tyst för mig själv.

Vi har haft hemhjälpen här sen första vardagen efter operationen.Nu är vi på andra veckan och vi hade planerat i förra veckan att minska till bara nån timme/dag.
Men när jag gick och skadade min fot i fredags,så blev det att öka ist.
Nu är jag som sagt rullstolsbunden 
och behöver hjälp med ALLT i princip med barnen och hemmet.

Det är psykiskt väldigt tufft jyst nu!
Jag kunde sitta i timmar och gråta.
Men försöker bita ihop och tänka att snart är detta elände över.

Jag vill gå långa höstpromenader.
Ruskatiden
Som jag så väntat på!!!

Nu är det bara att gilla läget.

Jag har repat mig riktigt bra från operationen.känner mig "normal" igen.
Bortsett från såren som ännu är lite infekterade och blöder ibland.
Detta nog pga all ansträngning med foten att jag inte kan stöda mig på den och använder för mycket mina magmuskler,när jag flyttar mig i och ur rullstolen.

Dagens klagovisa!
🍁Julia







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TÄVLING!!!!

Slut på träningsvärk

Ångesten tär på mig