Livet slog en kullerbytta

Jag hade sett framemot en kväll med en hög andra qvinns.
Fredakväll.
Med systrar och svägerskor.

Den skulle tillbringas i en stuga ute i höstmörka Nådjärvskogen.
Det var första gången jag kom mig iväg ute bland folk efter operationen.
Jag hade inte ens besökt matbutiken.
Till grannens var längst jag hade varit.

Minstingen på 2år fick följa med när J❤  var iväg på annat med de andra barnen.

Liten började bli trött och klockan hade blivit nästan natt.Vi skulle söka oss hemåt

Jag hann fram till trappan och tog några trappsteg ner....och så steg jag snett i nån grop i mörkret och "bröt" foten bakåt och landade med hela tyngden....
knaak⚡
En outhärdlig smärta brände i hela foten.
Jag lovar att jag skrämde iväg alla vilda djur
med mitt skrik.

Första tanken var...hur gick det med magen och operationssåren.
Men tur i oturen,så hade jag landat på vänster sida och tagit emot mig med armarna.
Jag var så påverkad av smärtan i foten att jag inte märkte att ambulansen tillkallades


De undersökte och försökte bedöva smärtan så gott det gick.

Jag blev flyttad i ambulans och kördes till Kokkola MÖCS

Där röntgades foten och Tack o Lov så var fotleden inte av,utan ledbanden var sträckta.
2veckor med stödskena och kryckor men i mitt fall blev det rullstol när jag ännu inte får bära/lyfta tyngre än 5kg.


Det är rikigt jobbigt att det kommit bakslag nu när jag äntligen börjat känna mig starkare,klarat av lite längre sträckor att promenera och orkat börja på med små hemsysslor också.

Jag hade i höst planerat jag och J❤ skulle gå flera vandringsleder i ruskatiden...
Som jag väntat på det🍂🍁
Inte allför ofta blir det som planerat.


Nu är jag mest knäckt över situationen.Hur kunde det bli såhär.
Räckte det inte med det som var.
Försöker se ljusglimtarna...det kunde ju ha varit så mycket värre.

Som grädde på moset,så sprack två av de fem titthålssåren i magen upp på lördag.
Det rann blod från 1,5-2cm sår längs magen.
Det fixades med lite specialtejp och vår granne till sjuksyster kom över och räddade situationen❤
Så nu blickar vi framåt och hoppas på att livet inte bjuder på fler kullerbyttor på ett tag.

~~~~~~~~

En iv-kanyl försöker de få på plats men misslyckas efter x antal försök pga att det var mörkt och en svårstucken patient.


Foten fixeras med vakummadrass.

Kommentarer

Anonym sa…
Nämen hujj�� Hoppas du repar dig fort. ����
/Marika H.

Populära inlägg i den här bloggen

TÄVLING!!!!

Slut på träningsvärk

Ångesten tär på mig