HallĂ„đŸ

...ligger mestadels i sÀngen el soffan...och jag överlevde operationen.

Har varit för trött för att uppdatera er.
VÀldigt tufft har de första dygnen varit!

Bara 4 dygn sen jag gick in till operationssalen.kl var 13.54.

(Kommer senare att berÀtta mera om operationen och dagarna pÄ Sjukhuset.)

Försöker vara uppe sÄ mycket jag klarar av.
Har vÀrk i ena axeln men mest under vÀnstra revbenen,av luften de pumpar in under operationen för att kunna göra jobbet bÀttre.
DÀrför Àr vÄgrÀtt det ultimata lÀget för mig.
Även om order frĂ„n sjukhuset var att röra pĂ„ sig sĂ„ den hittar ut fortare.Men nĂ€r jag e uppe sĂ„ kan jag bara andas ytligt.Det kĂ€nns som knivar.
GÄrdagen var hemsk,jag tÀnkte svimma tvÄ gÄnger...sÄ lite balans mellan vila och "röra pÄ sig"fÄr det vÀl ÀndÄ vara...sÄ soffan Àr min vÀn.
VÀrken lÀr ska kunna hÄlla i sig ett par veckor,försöker stÄ ut.
Hittills har det bara blivit vÀrre!

Jag hÄller pÄ att lÀra mig att Àta igen ocksÄ..i mitt nya liv...
Som pÄ ett spÀdbarns nivÄ...puréer ni vet!?
Stundvist gÄr det finemang,en annan har jag lust att tappa hoppet.
Jag Àter minimalt...det ryms ca 0,5dl Ät gÄngen.

Min allra första mÄltid efter operationen sÄ lÄg jag till bords och mÄltiden bestod av tvÄ munnar vatten...
DÀrifrÄn har jag kÀmpat mig vidare...och snart klarat 4!!dagar
Finns det liv,finns det hopp!

SÄren i huden kliar...det va vÀl allt att sÀga om dem...

Ingreppet i magen och matsmÀltningsorganet,kÀnner jag nog av nÀr jag Àter/Àtit,men det Àr ocksÄ sÄnt man överlever.
Ibland som en brÀnnande,tryckkÀnsla nÀr maten hamnat "rÀtt"
Har jag Àtit för snabbt...om man nu kan göra det med en portionsstorlek som nÀstan rÀcker till tvÄ matskedar,sÄ fÄr jag ont!!

Dricka gör jag inte vid mÄltiderna utan helst en halvtimme-kvart före.

Hittills tycker jag inte operationen har varit nÄn Quick-fix grej,som nÄn kan tycka...
Neej,verkligen inte..dethÀr Àr bara början pÄ resan.
Bild frÄn en sjukhusdag


Sköna söndag,Jag vilar lite till!
Julia🍁

Kommentarer

PopulÀra inlÀgg i den hÀr bloggen

TÄVLING!!!!

Slut pÄ trÀningsvÀrk

Ångesten tĂ€r pĂ„ mig