1vecka kvar med detta system...

...ett system som funnits i 34år ...nu ska allt organiseras om...eller rättare sagt kopplas om.

Jag kommer att få en "ny" pytteliten magsäck/ficka.
Det känns overkligt,händer detta MIG!??
Fick jag verkligen en "andra chans"!!?
Att få känna vad "normal storlek är"(om en sån finns)
Att få känna mig frisk, stark ochoch kunna leka med barnen på alla sätt och de skulle få en friskare mamma!
Kommer jag att bli bekväm i det nya livet?
Kommer jag att klara av att leva enligt rekommendationerna?
Jag är livrädd att gå upp i vikt tillbaka!!
Det får liksom inte hända mig!!

Tankarna snurrar alltmer,ju närmare operationen jag kommer!
Frågorna haglar över mig,av vänner,familj och bloggföljare...Men positivt för mig,jag vet att ni verkligen finns "där"!

Det är inte 2-siffrigt antal dagar kvar mera,endast 8!!! dagar,ni hör själv hur lite det låter!
Föreställ dig att du skulle ha en operation framför dig,som du vet kommer att förändra ALLT föralltid!
Det är inget du kan ångra dagen efter och trycka på "radera"
Det varar livet ut.

Nån kanske tänker "men det kan hon väl inte börja fundera på först nu??!"
Svar: Självklart INTE,frågorna och tankarna har funnits där hela tiden...
Man har verkligen diskuterat och funderat och övervägt det som skulle vara det bästa alternativet för mig..och jag har varit med och tagit besluten tillsammans med vårdteamet!


Det är nervpirrande!
Jag vill få massor uträttat denna vecka före op-veckan,men inget händer!
Som att gå i ett träsk.

Nu står vågen bara stilla också,psyket spelar den ett spratt!
Träningen däremot fungerar fint,jag är nöjd och känner mig lika pigg och glad att få gå/springa iväg på en länk. 4-5ggr i veckan
Styrketräningen skulle jag vilja få in mera av.
Det ska bli!!

I söndags firade vi bröllopsdag och vandrade hela familjen i fäbodaskogen.
Allt på barnens vilkor,så ingen hård länk precis!

I höst vill jag fokusera på att gå de flesta,naturstigarna/vandringsleden här i knutarna.Ett mål som jag ser framemot och  med stor entusiasm!
Vi har redan i vår sommar vandrat en del.
De ska nog bli många till!

I fäbodaskogen i söndags

Söndagens resultat på vågen -9.2kg
Mycket nöjd!!!Sen dess har det stått stilla!!😕 800g kvar till ett stort delmål.
-10kg borde jag ha kämpat bort före operation om 8 dagar,tror NI att det går?





💛Julia

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TÄVLING!!!!

Slut på träningsvärk

Ångesten tär på mig