Ute ur fängelset

...inte helt fri ännu,men åtminstone som att komma ut på rastgården men med fotbojan på.
I lördags kunde jag äntligen lämna rullstolen och börja gå med kryckor.
Det gick bra i helgen och nu har jag också idag på förmiddagen tränat på att gå utan kryckor här hemma.Det gör ont men det går hyfsat.Efteråt behövde jag nog vila.Märktes att jag inte rört på mig nåt de senaste veckorna.Fick ordentlig muskelvärk i benen.Om det ens existerar några muskler för mig efter dessa tuffa veckor.Stödskenan måste jag ännu ha kvar till fredan.

Snart är jag igång igen,med träningen💪
Min viktresa,efter operationen,fick en lite dålig start när det kom det här med fotskadan.

Men det som inte dödar....

Jag är piggare och starkare än någonsin!

Känner enorm tacksamhet över att jag fick möjligheten att bli opererad och få ett friskare liv.

De flesta jag möter och de som vill höra om mitt nya liv,vilket är många,så har frågor kring maten och huruvida jag känner av att jag är opererad!

Jag känner ingen hunger.Törsten fanns inte heller de första dagarna,men blir bara tydligare för varje dag tycker jag.Speciellt idag har jag varit törstig och fått i mig betydligt mer vätska än förut.
Jag kan alltså inte dricka till maten,helst en halvtimme innan ett mål.Dricker man på maten så blir det som att spola i toaletten...det går rakt ut...vilket kan bli obehagligt.
Jag äter väldigt lite.Första veckan efter op.så rymdes ca 0,5dl nu ryms nog dubbelt upp beroende på vilken typ av mat jag äter.
Min och bordsgrannens fat på helgens bröllop...en viss skillnad.
Visst hade det varit en härlig smakupplevelse att få dyka ner och gotta sig i fatet till höger,men bara att gilla läget.

Jag känner av att jag har ett annorlunda "system" inne i magen.
Det blir fort stopp när jag äter,det gör ont när jag äter/dricker för snabbt.
Ibland känns det bara att jag e annorlunda på insidan,kan inte förklara riktigt hur det känns.
De flesta gånger jag testat nåt sött/sötare mat...som tex jordgubbsglass   så börjar jag må riktigt dåligt,känner att jag behöver kräkas och kommer bubblor och rapningar hela tiden.
Så det söta kommer nog va en sak jag måste undvika.
Är väldigt sugen på salt...är riktigt sugen på chips!

Idag grävde vi lite i vinterkläder och jag måste bara prova en vinterjacka som nu har blivit aningen för stor

Snyggt till mina randiga pyjamasbyxor..el hur?😁

Hejjdå 48/50(52)
Vill never se dig again!

Skaffa nya vinterkläder är prio ett nu.
Kul!

🍁Julia

Kommentarer

Anonym sa…
Bra kämpa Julia☺ Hälsn.Carola

Populära inlägg i den här bloggen

TÄVLING!!!!

Slut på träningsvärk

Ångesten tär på mig