Frostiga,Friska ,piggare tag

Jag e såå glad!!!
Äntligen rör det på sig på vågen!
Tadaaa!!!
-19.4kg sen 10 augusti
600g till en stor milstolpe!
😀💪

Alla(de flesta) jag träffar på så bryr sig om hur jag mår'.
"Hur går det att äta?
Hur stora(små) mängder kan du äta?
Kan du äta ALLT?
Behöver du ta mediciner?
Hur känns det i kroppen,känner du nån skillnad att röra på dig?
Vad säger barnen?
Vad har du för Målvikt?
Tränar du nåt?"
En hel del frågor får jag sgs dagligen

Jag mår fin,fint!
Har börjat/testar mig fram på ny mat hela tiden.
Och hittills har det gått bra utan större komplikationer.
Min mage gillar inte söta livsmedel,jag börjar må riktigt dåligt och behöver spy(har ännu inte kunnat spy,kanske nåt jag aldrig kommer att kunna göra heller)
Undviker ännu mat som är hårdsmält,t ex segt kött,och citrusfrukter suger jag bara ur vätskan för att hinnorna kan ha en tendens att fastna sägs det..kan inte låta dem bli helt..mandariner är ju bara för goda.
Sallad äter jag inte ännu heller men snart ska jag nog testa.
Lite större mängd ryms nu i magfickan nu än direkt efter operationen(sorry om jag använder ordet "magfickan" men det är så det e.Tänkte om nån är extra känslig när det skrivs om mina inälvor😜
Det ryms ca 1,5-2,dl lite beroende på maträtten/konsistensen.
Jag trivs med mitt nya liv,inga som hellst problem.
Jag hade aldrig vågat hoppas att jag skulle kunna känna det så...över allt med kosten och ätandet.
Jag känner mig fin ,lite fin varje dag!❤😍
Jag vet inte när jag har kännt så.
Höll på och skriva "om jag ens har kännt mig fin nångång"
Men kan iaf inte komma på NÄR det hände.
LYCKA!!

Mediciner och tillskott behöver jag dagligen
Kommer inte ihåg om jag visat er tidigare,men dethär är iallafall vad jag tar nu.Livet ut!
Utom somac,den får jag sluta med när det gått 3mån sen op.

Ja träning då,inget annat än långa raska promenader.
Hårdare träning kan jag börja med efter 3mån kontrollen i december.
Det längtar jag till!

Jag har definitivt kommit igång igen med mina länkar och jag blir bara starkare och konditionen förbättras hela tiden💪

Idag gick jag 5km och det var så skönt i min ensamhet en fin frostig oktobermorgon.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TÄVLING!!!!

Slut på träningsvärk

Ångesten tär på mig