Fredagstankar/fakta


Helg,igen!!?

Bilden e från igår.Fredag eftermiddag.
Sitter i ett väntrum och STICKAR!!
Jag som aldrig varit nån sticktantt!

Jag bad dottern ta en bild av mig.Och när jag tittar på bilden och ser mig själv så märker jag flera saker som är annorlunda än förr.

Första är väl då att JAG STICKAR!
Jag gillar det,i perioder,men att sätta mig i ett väntrum och dra fram sticksömmen utan att ens bry mig vad andra tänker när de går förbi, småleende och sneglande på mina stickande händer...där har jag definitivt växt...att inte bry mig alls i vad andra tycker och tänker hur/vad jag gör.

Andra är: att ni kan ana en knäskål på bilden(jag har nog två).
JAG HAR FÅTT TVÅ KNÄSKÅLAR.Det visste jag inte att jag hadde.
Dom träder mer o mer fram.
Ja det kanhända DU inte har ens lagt märke till med dig själv att du har ,om det inte varit nåt du saknat precis😀

Det tredje: är att jag kan ha benen i kors,obehindrat!
Dé ni👆

Sista är att när jag satt där i väntrummet så kände JAG MIG NORMAL,bland alla andra normala mammor/kvinnor som kom o gick. Det satte sig en kvinna/mamma bredvid mig,i mitt tycke så var hon i samma storlek som mig.Hon var kanske inte i sin idealvikt,men normal...alltså inte jätte överviktig eller så att jag sko ha tänkt en tanke att hon är det.
Då kändes det för mig ännu mer,att jag har verkligen förändrats till storleken.Jag har kommit till en mer "accepterad nivå"
Detta blev råddigt,men kanske du som läser förstår..eller så förstår du inte alls.Det kan då bero på att du INTE varit där jag varit!

*OBS!jag går INTE runt och tänker om och analyserar alla människor jag möter hur de ser ut och om de är under- eller överviktiga,utan alla är vi JÄTTEVIKTIGA och allmänt bra!
Det spelar ingen roll!
Varför tanken flög i mig där i väntrummet,var nog för att jag kom på mig hur smidig,fin och "normal" jag kände mig där dendär fredagsförmiddagen...och då jämförde mig med en annan väntande patient*


Summering:jag tycker jag anar en fräschare kvinna på bilden!😉

Sist men inte minst!

-24kg💪💪


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TÄVLING!!!!

Slut på träningsvärk

Ångesten tär på mig