Gott Nytt År!

När  Året 2018 började
 så vågade jag inte tro 
att det skulle bli året jag fick genomgå
 gbp-operationen.
Då ännu hade jag inte vågat boka en läkartid och vidareutredningar.Men hela tiden fanns det med i tankarna,att NU KÖR jag bara!!
Och det blev verkligen mitt år.
SÅ TACKSAM🙏
Nu är jag så glad att jag bara gjorde det,även fast jag var livrädd!
Det har varit många ångestladdade stunder för mig, över beslutet jag tagit...men det blev ju så bra till slut!!

Jag blickar framåt och hoppas på att 2019
blir året då jag får stå i min normalvikt.
Året då jag kom mig regelbundet iväg på GYM..
Försöker mig på styrketräning hemma också,och det går sådär..
Powerwalk rullar på bra nu,det  blir 
3-4ggr/vecka.

Här är en bild
 Januari 2018 vs December 2018
Det är med tveksamhet jag laddar upp en sån före-bild till er.
Det en av de mest "fy-vad-jag-ogillar-mig-själv" bilderna.
Det är bara sån det är!
Men nu e den här och jag måste lära mig att titta tillbaka på de bilderna också.
Iallafall är jag stolt över de minus-kilon jag lämnat,det är hela .....

29,5kg sen 10 Augusti
Wohooo🌟🌟🌟💪

Jag har kommit långt,nu när jag blickar tillbaka!
Ibland så kan jag för en stund känna mig som på före-bilden,att jag é kvar där ännu😑
Konstig känsla,när spegeln visar något helt annat.
Jag kan få tankar som att,"jag är ju precis lika fet" och "jag borde nog ha gått ner merapå den här tiden"
Ja-a,
Hjärnspöken äro många,och psyket hinner inte riktigt med i viktnedgången.
Men jag har förstått att precis så här känner majoriteten av gbp-opade,när viktraset blir ganska snabbt och man inte känner igen sig själv.
Går jag förbi en spegel,så kan jag ibland backa för att titta en extra gång
"Var det där verkligen JAG!??"
Det händer ofta ska jag säga er!!

10 Augusti vs 30 December

25 oktober vs 30 December


/Julia


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TÄVLING!!!!

Slut på träningsvärk

Ångesten tär på mig