En lång tystnad

Träning,kost,trappa ner/sluta-med-medicin-biverkningar,familjelivet och allt vad det innebär +att vi är inne i oxveckorna....
Det gjorde att jag tog paus från bloggen
SORRY!!!

Jag mår okej!
Det har varit berg-och-dalbana
Men känner att vägbanan rätar ut sig lite nu...
Jag har sen våren 2016 tagit en medicin som jag skulle sluta med ren i somras.Själv tyckte jag inte det var läge eftersom jag hade gpbp-opn förestående och var rädd att det blir för tufft psykiskt när operationen  också kan bli tuff i sig.
Så nu efter julen så bestämde jag mig för att det skulle vara dags att ta bort den helt(jag hade trappat ned i nov-dec)
Men det var inte riktigt så enkelt som jag hade inbillat mig.
Helgen när jag tog bort den helt(för 2-3 veckor sen)var VIDRIG!!
Jag fick såna biverkningar att jag inte stod ut.
Så jag har fortsatt med en låg dos..tillsvidare..
Det om det!!

Förövrigt går vikten sakta men säkert neråt.
En del kanske tycker att det går FÖÖÖR låångsamt...det tycker jag också🙃
Men det har sina förklaringar eller så vill kroppen bromsa in bara.
Vad kunde jag ha gjort/göra annorlunda för att få en snabbare viktminskning?

*Träna intensivare
*vara ännu hälsosammare och mera STENHÅRD i min kost
*Äta långsammare
*Dricka mera vatten!

Jag är ju bara människa...jag också!
Inte lyckas jag med alla de punkterna varje dag varje ,vecka!
Även om jag så gärna vill LYCKAS!

Mår jag bra ändå?
-jo fysiskt riktigt bra,men ibland spökar psyket och jag känner mig inte värd denna resa och operation.
Tänk att jag fick möjligheten till en överviktsop och inte ändå förstår att ta tillvara ALLT!
Jag känner skuld o skam...Ibland!
Sorry😑🙁
Kanske andra som gjort denna resa har kännt/känner likadant!?

Jag försöker gilla detta vinterväder,men det går sådär.
Vackert jo.
Men Iskallt ute❄
Jag har alltid gillat vintern!
Nu fryser jag dygnet runt.
Det är liksom ett lite tunnare fettlager som värmer nu 🙈

Fäädi knara,dra upp snårn och ryck upp de kvinno!
💪

-22 kg mellan bilderna
Totalt har jag gått ner 33kg

Nu ut och skyffla nån meter snö❄






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Slut på träningsvärk

TÄVLING!!!!

Ångesten tär på mig